Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

torsdag 2 januari 2014

2014 mål och planer

Vad har ni för planer inför detta nya år?

Min grundläggande plan är att ha roligt i skog och mark. Rent jaktligt tänker jag vara ute mycket, jag har samma målsättning som tidigare år - att fälla fler predatorer än matvilt.

Har inga planer på att skaffa fler arrenden, har knappt tid att utnyttja dem jag redan har. Däremot vore det kul att gästjaga mer på olika håll. Inte minst som Missan nu går allt bättre. Skulle tippa att hon kommer att toppa nästa säsong, men man vet ju aldrig.

Träning, både för mig och hundar. Det behövs. Jag kommer att träna skytte. Missan blir väl lite blodspår utöver kondition och jakt. Essa däremot skall ju börja jagas in som det anstår en stående fågelhund. Tänker låta henne få jobba med grävlingar också, tanken är att använda henne för att ställa grävling i augustinatten...

Inköp görs kontinuerligt. Det enda planerade är dock en gps till hundarna. Det köpet blir nog av inom kort. Eventuellt uppgraderar jag kombin till en drilling, men vi får se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar