Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

måndag 25 november 2013

Nya Svensk Jakt

Nu har jag läst lite drygt hälften av det nya numret av (nya) Svensk Jakt.
Jag har inte jämfört (nya) Svensk Jakt med den gamla, men mitt intryck är att formatet förändrats. Den har blivit något bredare och en aning lägre. Antagligen har totalytan per sida ökat någon procent, men det är jag inte helt säker på. Mitt känselminne säger mig att pappret har blivit något tunnare än tidigare. Samtidigt har man väl ökat tidningens omfång med något 10-tal procent.

Innehållsmässigt har man gjort vissa förändringar, t.ex. har man lagt in lokala sidor då Svensk Jakt nyheter sedan ett tag är nedlagd som ett led i att spara pengar. Det tror jag var vettigt då den spelat ut sin roll som rykande färskt nyhetsblad eftersom allt fler nu tar till sig nyheter via webben (tips: tag för vana att kolla portalen dagens jakt dagligen). Upplägget är lite annorlunda jämfört med tidigare, bland annat har man lagt till ett uppslag om jakthistoria vilket åtminstone jag uppskattar extremt mycket!

Spontant tycker jag att det har blivit bra. Kanske återkommer jag med fler kommentarer när jag läst klart hela numret.

För övrigt har man tydligen haft lite problem med de lokala upplagorna, vissa prenumeranter har fått fel tidning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar