Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

lördag 23 november 2013

Betydelsen av fullgott kulfång

En viktig berättelse som delas flitigt på FB just nu. Tillskrivs Stefan Eriksson.
Hej

Körde på väg hem, skulle sedan vidare mot däckverkstaden för att byta däck.
Under färden hör jag hur det smäller till i taket och tanken som jag fick upp i huvet va att en gren hade ramlat ner och landat på taket!
Stannade till ca 1km längre bort och gick ut och kollade efter den gren som ev skulle ha ramlat ner, ser varken någon gren eller bucklor i taket så jag hoppar in i bilen och kör vidare.
När jag väl kommit fram till däckverkstaden så märker jag ett hål i takräcket, och första tanken som slår mig är:
- Vem fan har borrat i takräcket?

Kommer sedan att tänka på den gren som jag trodde hade ramlat ner och inser att det inte va någon gren utan en kula.

Inget mer än materiella skador, som tur va!

Detta är polisanmält och får se vart ärendet slutar!

Tänk på att det är viktigt med kulfång! Va säkra på att det finns något säkert bakom innan ni skjuter, kunde ha gått riktigt illa detta!

Och du som sköt, om du läser detta: så ses vi nog snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar