Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

söndag 20 oktober 2013

En liten jakttur före födelsedagsmiddag

Igår var vi och firade min gamla morsa. Hon fyllde år tidigare i veckan men det var först igår som vi kom iväg för att fira henne.

Men först släppte jag båda hundarna nere i mossen. Först Essa efter lite fågel. Åter stod hon fint ett par gånger för sparvar, men även för en morkulla på vägen tillbaka genom skogsdungen. Hon går dock på lite för fort. Skall snacka lite med uppfödare framöver och försöka ta reda på hur jag skall göra med träningen.... Sedan släppte jag och lillkillen Missan i mossen. Hon tog upp en get med två kid. Hade möjlighet att skjuta före upptag men avstod, vilket var bra eftersom det bara var geten jag såg vid det tillfället. Efter någon timme kopplade vi upp henne igen och åkte på födelsedagsmiddag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar