Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

torsdag 17 oktober 2013

Älgjakten dag tre, mest i bild

 Samling vid bygdegården. Lite allmänt tjat, var stod älgarna i går kväll, var stod de i morses, vilken såt skall vi ta och slutligen. Passlottning.
 Ett panorama över mitt första pass. En bild som nog gör sig bäst om ni klickar på den och får upp den i storlek. 180 grader av passet. Ett fint hygge.
 Mycket brôte tar men med sig upp i tornet. I detta fall fanns det en hylla, det brukar vi inte ha.....
 Lars på ett pass några hundra meter söder om mig hade turen med sig i  dag. Gråhunden serverade en ko med kalv så han kunde skjuta kalven på ett håll understigande 20 meter.....
 Och eftersom det var Lars första älg sedan han började jaga för ca 10 år sedan så fick han såklart en grankvist i kepsen!
 Dagens andra pass. Det var trångt (i dubbel bemärkelse). Men jag såg ko med kalv. Tyvärr in emellan stammarna så någon chans till ett rent skott fanns inte.
Dagen avslutades med att jag Thomas och Urban jagade rådjur. Jag gick med Missan medan di tvenne passade. Missan tog upp efter ett tag och drev fint men det blev inget avslut på det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar