Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

måndag 17 juni 2013

Hundar på jobbet

Jag har som jag tidigare nämnt en väldigt förstående arbetsgivare. Efter att ha hört runt med mina kollegor så gav chefen sitt godkännande åt att jag kunde plocka med mig en andra hund till jobbet.

Att ständigt ha hundarna i sin närhet skapar starka band, antagligen blir jag en än tydligare ledare på det viset. Tror vi såg detta i helgen. Hustrun och min kusin var ute och kastade bollar åt Missan och kusinens dansksvenska gårdshund. Allt gick bra, men Missan hade en liten egenhet. Varje gång hon skulle avlämna bollen så sprang hon in i huset till köket och lämnade den till mig. Jag i min tur fick gå ut på trappen och slänga över bollen till hustrun för fortsatt lek.... Och detta upprepades gång efter gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar