Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

söndag 4 november 2012

Om jag hade pengar & plats.....

Om jag hade pengar och plats i mitt vapenskåp så skulle jag nog slå till på denna bössa, givetvis efter viss prutning. Sauer 200 STR. Den skulle, för mina behov, borras för kikarsiktesfästen. Skulle nog också gänga den (M14x1) för ljuddämpare. Alla klistermärken skulle såklart tas bort.
En rejält bra bössa, dessutom med såväl 6,5x55 som 22LR pipor. Inte konstigt att man är sugen. Å andra sidan har jag en välskjutande 6,5-a redan. Har även en 22LR där pipan kan bytas mot 17HMR vilket är en betydligt mycket mer potent kråkfågeldräpare än 22LR. Så jag är trots allt nöjd. Men jag skall vilket år som helst försöka bygga en ny kolv till 6,5-an, det är den värd....

För övrigt finns Sauer 200 STR att köpa ny för 16.750 kr.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar