Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 24 oktober 2012

Sliriga siffror med tveksam substans.....

Till och från läser jag strönummer av Jakt & Jägare. Jag tycker att det finns enstaka riktigt bra artiklar i tidningen men stör mig lite på layout och helhet. Stör mig även på den totala fixeringen vid varg, den blir för mycket i längden.

En sak som jag funderat över vad gäller Jakt & Jägare är att de varje år ökar så kraftigt. Jag har funderat lite på vad som ligger bakom ökningen. Delvis har vi en förklaring i Jägarnas Riksförbunds noll-vision för varg, som förvisso är en politisk utopi men som fungerar som ett kraftigt påtryckningsmedel gentemot politikerna. Men sedan finns det nog en annan förklaring också.

När jag tog min jägarexamen var det för Jägarnas riksförbund. Då ingick ett medlemskap. Det märkliga var att jag länge fick hem två tidningar. Nu har en kompis gått med, mycket därför att det var billigaste sättet att komma åt en ansvarsförsäkring. Det märkliga är att han har betalat för en person men får hem tidningar till såväl sig själv som sin sambo! En gång må vara hänt, kanske två också men det känns lite för utstuderat för att vara frågan om rena administrativa misstag. Är det måhända ett sätt för jägarnas riksförbund att blåsa upp sina medlemssiffror och tidningsupplagan för att få ett tillsynes större inflytande?

Jag vet inte, vad tror ni? Har ni råkat ut för samma sak eller är det frågan om två enskilda slumpbaserade händelser?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar