Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

torsdag 13 september 2012

Dålig stil Garmin

Svensk Jakt har rapporterat att det är problem med Garmin Astro hundhalsband DC40. Den tappar kontakten utan förklaring. Det gäller dock bara halsband med serienummer över 216051899.

Eftersom jag skall börja jaga in min Missan på klövvilt from 1 oktober så är jag ine på att köpa en pejl. Nu är i och för sig Missan av en kortdrivande/stötande ras så helt nödvändligt är det inte. Däremot så är det ju bra att kunna se om hon stannar och kanske går i gryt. Därför tycker jag att pejl är något för mig.  Och jag hade fastnat för Garmin Astro.

Men nu har jag börjat tveka.

Det är inte bara det att de krånglar. Garmin vet om att de krånglar, har erkänt detta men låter ändå kunden betala frakt! Det är skit! Så beter man sig bara inte. Så nu får jag väl tänka om och finna en annan lösning. För jag tycker inte att man beter sig som Garmin gentemot sina kunder när dessa köper en grej för 6.500 kr!

Skärpning Garmin, annars tappar ni ta mig fan en potentiell kund innan ni hinner blinka!

1 kommentar:

  1. De jobbar väl på att åtgärda problemet...Vi har iallafall beställt en sån nu, men det kan ta ett tag innan den levereras..och då förväntar jag mej att den funkar som den ska :)

    SvaraRadera