Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

torsdag 8 december 2011

Den senaste tidens jakt...

...har varit väldigt sparsam för min del. Det beror primärt på att jag inte mått så bra. Har genomgått en kraftig antibiotikakur för att ta knäcken på en ihärdig boreliainfektion. Kuren är nu avslutad. Sedan plockade läkaren bort ett par födelsemärken på min rygg och mage i förra veckan, stygnen tas i nästa vecka men i nuläget är jag lite stel och öm. Nåja. Jag skall försöka komma ut på lite jakt de kommande dagarna. Med lite tur får vi ett par cm snö vilket i kombination med en allt större måne som är framme kvällstid skulle ge möjlighet till säsongens första seriösa lockjaktspass. Annars får jag väl ta det i skymningen eller gryningen. För det är absolut tid för lockjakt nu!

3 kommentarer:

  1. Rävlock är nåt jag också ser fram mot bara det blir lite snö. Har köpt en ny ammunition, en varmintkula laddad i normahylsa. Jakthandlaren sa att "det är mycket död i den kulan - träffar du mellan svansroten och nosen är djuret dött". En varg visar tänderna på kartongen...

    SvaraRadera
  2. Det är något bekant med den där kulan och asken du beskriver.....
    Men inte fan går jag ut och lockar i snöglopp och halv storm.... Näe kanske smyger efter rådjur istället efter lunch...

    SvaraRadera
  3. Snöglopp och rådjurspürsch är mycket effektivt! Man kan komma riktigt nära. Snögloppet gör att de ser dåligt och terrängen är tyst. Du har rätt - man får låta vädret styra jaktform!

    SvaraRadera