Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

söndag 18 september 2011

Iller bakom ladugården


I morses när jag kollade fällorna satt det en illehane i grävlingfällan bakom ladugården. Så förmiddagen ägnades åt att flå den enligt konstens alla regler samt skrapa den. Det tillverkades också en tana som jag spände upp skinnet på. Benen kokade jag rena för vidare leverans till en osteolog jag känner. Jag återkommer med inlägg som beskriver hur man gör en tana samt flår en iller lite senare för det som tog mest tid var givetvis att jag fotade allt...

2 kommentarer:

  1. Vad fin den är, har aldrig sett någon iller, bara herrmeliner och mård. MVH :)

    SvaraRadera
  2. Jovisst är han grann. Därför var det en självklarhet att genast sätta igång att ta tillvara på skinnet....

    SvaraRadera