Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

måndag 15 augusti 2011

Björnstödet



Var förbi Granngården i Kungsbacka idag. Hade några i mitt projekt som behövde kläder och utrustning och medan vi ordnade med det såg jag att de hade rea på Björnstödet. Tidigare har det kostat ca 500 kr, nu gick de för 199 kr.

Eftersom jag varit nyfiken på det ett tag köpte jag ett.

Väl hemma provade jag det i ett par serier 22LR (eller ja, en 50 skotts ask för att vara helt ärlig). Jag tycker att jag höll bössan stadigare, iofs spred jag skotten ungefär lika mycket som vanligt på frihand i sidled. Men i höjdledd satt skotten väldigt mycket jämnare. Nästan i rad....

Nu får vi se om jag drar med stödet ut i skogen i morgon eller ej. Hade tänkt ikläda mig en lövcammoponcho, tycker inte att stödet verkar kompatibelt med denna utstyrsel. Det får antagligen bli mitt enbensstöd istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar