Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

torsdag 9 juni 2011

Vinn ett unikt gevär!



Svenska Bössmakargillet lottar nu ut ett fenomenalt vackert vapen. En dubbelstudsare (9,3x74R) med extra hagelpipset (cal 20). Jag lånar Gillets egen specifikation:
Svenska Bössmakargillets 7:e bössa är ett verk av flera av Gillets medlemmar. En dubbelstudsare i den traditionella kalibern 9,3x74R med tillhörande Zeiss-sikte i vridmontage och hagelpipor i kaliber 20. Allt förpackat i en elegant case. Gravyr och valnöt i yppersta klass och med en finish utöver det vanliga.

KOMPONENTER
Baskyl och hagelpipor: Råämnen från Merkel
Turkisk valnöt i EX-kvalité:
Zeiss Variopoint 1,1-4x24: Donerat av Carl Zeiss AB

BYGGHERRAR
Projektledare:
Jürgen Schramme
Kolv: Ingemar Hansson
Nätskärning: Kaj Nyberg
Metallarbete: Klas Blomqvist, Per johansson, Jürgen Schramme, Stanley Stoltz, och Dino Wildt.
Gravyr: Per Johansson och Stanley Stoltz.
Blånering: Roger Johansson
Guldinläggning: Stanley Stoltz

Bössan är en fröjd för ögat och skapar ett stort habegär. Så jag får väl skaffa en lott. Chansen är inte stor, men den finns trots allt... Och skulle det slumpa sig så att jag faktiskt vinner så blir det ett intressant problem att stuva om i vapengarderoben... Skulle jag inte vinna så har jag åtminstone bidragit till en organisation som befrämjar ett intressant hantverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar