Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 19 januari 2011

Utedag

Var ute hela dagen idag.

På förmiddagen var jag ute i Kungsbackatrakten och kikade på ett område som Skanska skall exploatera. Min arbetsgivare är intresserad av att lägga ett anbud på arbeten i området och därför stack jag dit för att få ett direktintryck av platsen. I området fanns för övrigt väldigt mycket rävspår, men även vildsvin och rådjur.

Lunch kunde jag för en gångs skull äta tillsammans med min kära hustru. På eftermiddagen var jag i Varbergstrakten och kikade på lite vindkraftverk som varbergs energi håller på att uppföra.

På vägen hem gick resan via Skene Järn. Där hämtade jag ut en Remington 700 ADL i 30-06, en bössa som jag skall bygga om lite och optimera för kommande pürchjakter och vildsvinsvak. Jag lär återkomma med jämna mellanrum till bössan och hur den utvecklas. Passade på att köa ett extra 5-skotts magasin till min CG 2000 när jag ändå var i butiken.

2 kommentarer:

  1. Herregud, du tänker då bara på nöjen ;)

    SvaraRadera
  2. Naturligtvis! Man måste optimera sina möjligheter.

    SvaraRadera