Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

torsdag 16 december 2010

What da fakk



I helgen skulle jag skjuta in min 22LR på nytt. Jag hade lyft bort den gamla kikaren och satt dit min Helia L 3-12x56 som "blivit över". Jag skruvade på kikaren. Mätte upp ett inskjutningsavstånd på 50 m. Grovriktade genom loppet. Sköt 4 skôtt. 35 cm lågt, 35 cm till vänster. Skruvade en hel massa uppåt och höger. Testade 4 nya. Rätt i höjdledd men 20 cm långt till vänster. Skruvade åt höger en massa varv. Stoppade i 4 nya skôtt. Satt där de gamla satt. I och för sig en hyfsad träffbild för att vara med så snabb ammo (Federal HV HP), 8 skott inom lite drygt 40 mm på 50 m håll. Men det hjälper inte eftersom de sitter åt helvete. Har efter detta monterat om siktet, vi får väl se hur det funkar nästa gång jag testar..... I värsta fall får jag byta tillbaka till det gamla siktet, det är ju inte fy skam det heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar