Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 17 juli 2019

Låg aktivitet

För närvarande är det låg bloggaktivitet från min sida. Det finns två skäl till detta och båda har att gröa med att jag har fullt upp med annat skrivande och inte riktigt har lusten att skriva här med. Jag håller just nu på med böcker:

1/ en akademisk bok inom samma ämne som jag skrev min doktorsavhandling, arkeologi. Den behandlar gravar och förhållanden till de döda. Beräknas komma ut nästa år.

2/ en bok om jaktens historia och nuläge. Den kommer att även att innehålla en lite bredare beskrivning av jakten idag och detta kommer jag att fånga upp i samarbete med ett arkiv som är inne på att göra en insamling av folkminnen/berättelser om jakten idag. Spännande projekt, den boken planeras att ges ut hösten 2021.

2 kommentarer: