Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

måndag 27 november 2017

Lite fler skogsbilder och gårdagens jakt

Sverige är stort och varierat. Medan norra delen har snö sedan ett tag tillbaka så har vi i västra götaland både haft och förlorat snön...

Hur som helst så var jag med på något roligt igår. Jag blev inbjuden till grannlaget för att jaga rådjur och hjort. Jag misstänkter att det dels har att göra med att jag lärt känna några i det laget och dels att jag är nyinflyttad sedan 14 år och därför inte är inblandad i granngroll som löper generationer tillbaka i tiden. På jakten fick jag ett ensamt rådjur i pass men eftersom jag inte kunde avgöra om det var ett smaldjur (tillåtet) eller en hornlös bock (big no no) så lät jag det löpa. Och detta var alltså trots att jat hade bra tid på mig att studera djuret på OK kulhåll. Men ibland går det helt enkelt inte.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar