Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

söndag 17 september 2017

Ny slida till Bark River Bumblebee

Jag ledsnade till slut helt på originalslidan till min Bark River Bumblebee. Så när jag fick lite tid över förra helgen sydde jag en ny:
 Först ett mönster där jag lade på lite drygt 5 mm kring bladet. Mönstret använde jag för att skära ut materialet i läder.
 Gevärsknappen till knäppet fick sättas på plats innan jag sydde ihop slidan.
 En rem till knäppet tillverkades, satten den i gevärsknappen och runt kniven varefter jag markerade på remmen var den skulle kapas och sys. Jag sydde fast den innan jag sydde ihop slidan.
 När jag var nästan klar med slidsömmen så satte jag en öggla för halsremmen på plats, den har väen fördelen att den fixerar knivens läge.
 En liten smidig kniv skall ha en liten smidig slida!
Såhär blev den i färdigt skick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar