Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

fredag 5 maj 2017

Knepig ko

Härom dagen när jag skulle bort till en gård och hämta råmjölk så uppmärksammades jag på en älgko som betedde sig konstigt. Hon hade stått i en dunge invid vägen hela dagen. När jag kom så hade vår jaktledare precis börjat gå fram mot henne. Hon jazzade runt och undvek jaktledaren men gick aldrig med än kanske 300 m från dungen. Vi tog en snabbtitt efter foster/kalv på platsen där hon stått men hittade ingenting.

Pälsen var lite rugig men hon skiftar väl till sommarpäls nu kan jag tro.


Tidigare på dagen såg jag dessa tre älgar (och två rådjur) från gårdsplan:
Personligen så tror jag inte det var något konstigt med älgkon på de första bilderna. Hon travade fint men magen gungade ordentligt så jag tror helt enkelt det var frågan om att hon skulle till att kalva inom kort.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar