Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

måndag 20 februari 2017

Min djuriska park - 20 år senare

1997 såg jag för första gången utställningen Min djuriska park av konstnären Erik Langert. Jag blev fullständigt tagen. Utställningen är så enkel och genialisk. Genom att plocka föremål vi alla känner igen och sätta samman dem i former av djur skapar Langert en fenomenal känsla av djur. I 20 år har utställningen flyttat runt mellan olika utställningshallar runt om i Sverige. Jag har sett den sisådär 5 gånger vid det här laget och igår blev det en sjätte nu när den efter 20 år åter är tillbaka på Göteborgs Naturhistoriska Museum. Varje gång jag ser den har något förändrats. Något djur har försvunnit och något annat har komit i dess ställe.

Mitt råd är att se den om ni får möjlighet. Med eller utan barn. Alla har lika stort nöje av den!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar