Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

söndag 12 februari 2017

Där gick det nästan illa

Igår när jag skulle hämta grabben hos en kompis höll det på att gå illa.

Jag körde i typ 45-50 kmh ner för en backe mot en äng på en grusväg. Helt plötsligt kom en råget farande från höger. Hon låg som en rem över vägen och jag tvärnitade. Rådjuret kom oskadd över vägen men jag tror inte det var många cm till godo.

Det tog en rejäl stund innan jag återfick normal puls.
_________________________
Tillägg: mindre än 12 timmar efter rådjuret så råkade jag ut för något liknande. Fick bromsa för en flock vildsvin på vägen när jag skulle till pendeltåget. Det var framför allt små randiga grisar, har svårt att tro att de skulle vara ens 4 veckor gamla....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar