Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

lördag 14 januari 2017

Jakt fredag och lördag

Eftersom Essa löper så får Missan jaga lite försiktigt. Kör henne inte så hårt eftersom hon är rätt sänkt riktigt länge efteråt.

I fredags var det hundar lösa i skogen på många håll så jag fick leta lite innan jag hittade en ledig såt. Det funkade och när jag parkerade skrämde vi upp en get med två kid, bra läge med andra ord. Släppte Missan som tog upp dem nästan direkt och började driva. Då startade en motorsåg en lite bit bort. Jag rörde lite på mig och såg en snubbe något hundratal meter bort. Och där dök en vit lagrador upp och skällde ut mig. Antagligen huggarens hund så jag rörde mig bortåt i såten. Missan hade släppt drevdjuren och kom tillbaka till mig. Hon fick söka någon timme innan vi började röra oss tillbaka till bilen. Och där fick hon upp ett nytt djur. Jag ställde mig i en känd viltstig och väntade. Såg på pejlen att de var på väg mot mej. Jag gjorde mig redo.

VOV!
VOV!
VOV!

Fan! Drevet vek av och gick ut ur såten. Bakom mig stod den djävla labradoren.

Jag cik min väg. Koplade upp Missan och for hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar