Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

söndag 30 oktober 2016

Frakta rådjur

Det finns många sätt att frakta fällda djur på. Ett sätt som blir allt populärare är att hänga på en korg bak på dragkroken, i korgen läggs djuret. För att detta skall fungera köttmässigt krävs såklart att djuret skyddas mot avgaser och framför allt stänk från däcken.

Jag använder inte den lösningen. Antingen lägger jag det jag fällt i säckar och lägger säckarna i takboxen som oftast sitter på bilen. Alternativt har jag en plastback som får plats* ovanpå Missans hundbur i bagaget. I backen ryms rådjur, mindre vildsvin eller med lite ansträngning en dovkalv på hösten. Enkelt och man slipper kladd.
______________
*Jag kör en Subaru Forester 2012, dvs generation 3. Där finns det plats att lasta på detta vis. Min gamlaForester (generation 2) hade mindre lastutrymme och där hade det inte fungerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar