Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

tisdag 9 augusti 2016

Minkjakt

Lite minkjakt förnöjer livet...

Mina svägerskor höll på att tjära bryggan när jag såg en mink bakom dem. Rusade upp och hämtade hundarna. Släppte Essa på spåret. Henne kan jag vissla av om det går överstyr. Terriern är svårare...

Runt udden gick det med en rasande fart. Mellan stenar och genom enesnår. Tillslut stannade Essa upp vid ett block. Men jag såg minken fara iväg på
Andra sidan så jag släppte på Missan som drev in minken under ett block i strandlinjen.

 Vågorna svallade in under stenen, enligt SMHI blåste det 16 med 21 m/s i byarna. 

Essa redde ut spåret och anslöt. Hundarna angrep blocket från var sitt håll. Jag tog en pinne och rotade runt från ett tredje håll. 

Minken for rakt ut i havet med Essa efter sig. Tyvärr dök minken vilket fick Essa att tappa bort den. 

Vi släppte minken där för längre utefter stranden var olämpligt att fortsätta. Grannen är ganska hundrädd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar