Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

fredag 10 juni 2016

Göra bilen kallare

Den senaste tiden har varit varm. Insåg att min nya mörka Subaru Forester blir varmare än min gamla vita. Färg och lite större fönster beror det nog på. Det blev med andra ord dags att fixa mörkare rutor.

Först beställde jag tid på ett rekondställe men fick återbud pga han som skulle göra jobbet blev sjukskriven. Fick fixa något annat och ramlade på Sunplex som verkade ha ok rykte när man sökte på olika bilforum. Sagt och gjort. En uppsättning sunplex beställdes sent onsdag kväll. De skickades på torsdagen och fredag lunch kunde jag hämta dem. 

Monteringen var busenkel och tog totalt för fem rutor ungefär en halvtimme. 
Prisförslaget från recond firman var 4750kr, sunplex kostade 1550kr ink frakt och pf avgift. Vi får väl se hur de funkar i praktiken nu under sommaren.
______________________
Jag är sisådärnöjd. Det är tveklöst ett budgetalternativ till riktig solfilm. Plexin över bakrutan tenderar att skallra. Sidorutorna bak går inte att rulla ner med plexin monterad. Så betyget blir nog 2 av 5. Kanske 2+ om man väger in priset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar