Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

måndag 21 december 2015

Måndagsjakt

Måndag i julveckan och jag är ledig!

Naturligtvid hann jag med en sväng ut i skogen. Förhoppningen var att inviga Böker Aurora, en kanonfin fällkniv signerad Jens Ansö. 
Först släppte jag Essa med gris och dov i åranke. Marken var lovande med såväl tätningar som en del förska bök. Men den delen av skogen föreföll tom. 

Sedan släppte jag Missan. 
Missan tog upp ganska dnabbt och drev fram ett rådjur som dessvärre kastade precis när jag skulle skjuta. Träet yrde från den ruttna granen när hagelkärven slog in i den, precis där djuret stått ögonblicket innan. 

Skottplatsundersökning gav varken hår eller blod. Missan jobbade vidare med djuret i en-å-en-halv km innan hon vände tillbaka. 

I kväll far vi till stan för att se på nya Star Wars filmen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar