Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

söndag 4 oktober 2015

Ett par drev och en mård

Igår släppte jag Missan igen hon for iväg och jag ställde mig att vänta med min typ 100 år gamla drilling över armen. 

Missan sökte bra och när jag väntade såg jag en skogsmård fara förbi. Det får bli en mårdfälla där framöver tror jag nog. Sedan såg jag en skogshöna. Det gick fort och den brungrå hönan hann jag aldrig srtbestämma så om det var orre eller tjäder vet jag ej. 

Vi flyttade ner mot en mosse och Missan hittade något att arbeta med. Utifrån pejl och skall tror jag det var rådjur. När hon kom tillbaka gick vi mot bilen varefter hon tog upp två smaldjur som gick ihop. När jag såg dem var hållet på tok för långt med öppna riktmedel, vilket jag har på min bysse...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar