Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

söndag 20 september 2015

Huggorm

I dagarna är det ett år sedan Missan smet och hittade en huggorm som hon lyckades bli biten av. Jag ser i dagsläget inga konkreta efterverkningar som jag kan sätta fingret på. Men ibland funderar jag. Hon verkar periodvis ha lite ont och är ibland nästan överkänslig i tassarna. Får ta upp det med veterinären i nästa vecka när jag ändå skall in med henne för den årliga vacineringen. Den lilla skruttan är fyra nu. 

Att jag kom att tänka på detta berodde på att jag mötte en huggorm på stigen genom kohagen igår. 

2 kommentarer:

  1. Otäckt med ormgift, min första tyska fick njurfel nästan ett helt år efter bettet. Glomerulinefrit (?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajdå, låter inte roligt!
      http://www.njurforbundet.se/njursjukdomar/glomerulonefrit---njurinflammation

      Radera