Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 3 december 2014

Missan 365 dagar efter kastrering

Idag är det precis 1 år sedan jag lät kastrera Missan. Det var lite hälsoorsaker som gjorde att jag tyckte det var onödigt att låta henne löpa och riskera valpar som gjorde att vi tog det beslutet. Typ fyra veckor var hon konvalescent innan jag började jaga så smått med henne igen.

Jag ahr funderat lite på om hon påverkats som jakthund. Men jag tror inte det. Hon driver i stort sett som tidigare, åldern och erfarenheten har kanske gjort henne mer tydlig på vad hon gillar. Hon struntar t.ex. i såväl hjort som älg. Räv är hon inte så där jättehet på. Kanske skulle det ändra sig om hon fick en rejäl chans i ett gryt. Snarare väljer hon grävlingarna. Det händer i stort sett varje gång jag är ute att hon hittar ett tidigare okänt gryt som hon dyker in i och skäller grävling en stund. Rådjur gillar hon, hare likaså.....

Matkontot har blivit rejält mycket billigare. Hon äter mindre än hälften mot tidigare. Får hon mer lägger hon på sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar