Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

fredag 31 oktober 2014

Tre såtar på en ö

Den del av ön i Bohuslän som jag arrenderar mark på kan delas in i tre såtar. Jag hann jaga av samtliga idag. 

Första, och största såten, gav inget. Men vi hittade en stor grop med döda får. Antagligen skulle man kunna jaga räv där någon kväll men jag orkar inte..,

Andra såten, där hyste jag förhoppningar. Missan skällde ordentligt. Seriöst ståndskall. Jag tänkte att det kanske rörde sig om en mink som krupit under en sten eller något liknande. Men icke. När jag kom fram visade det sig att hon stod och skällde på två svanar ute i viken...

Efter lunch vart det dags för tredje såten. Kraftigt kuperad med sprickdalar och hälleberg. Missan hittade fort ett drevdjur. Det hela buktade fint i en kvart innan ett ensamt smaldjur dök upp. Jag svingade och tryckte av. Hela hagelkärven tog i flyttblocket som rådjuret just slank in bakom... Därefter följde Missan djuret i ytterligare någon kilometer så jag tolkade det som oskadat. Inte minst med tanke på hur stenen såg ut...

Nåja. I morgon är en annan dag. Vi får se vad som händer då. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar