Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

fredag 3 oktober 2014

Google translate: Älgflugornas Lord

För att de, framför allt amerikaner, som ramlar in på bloggen skall få en chans att åtminstone få ett grepp om vad jag skriver om så la jag igår till google translate i spalten till höger. Placerade den högst upp för att jänkarna lätt skall hitta den.
Det blir ju alltid rätt konstiga översättningar med google translate, men det skapar i alla fall en möjlighet för icke svenskspråkiga att fånga upp det viktigaste.
Det var ett antal FB-kommentarer likt den ovan som fick mig att lägga till google translate. Själv brukar jag inte använda den funktionen annat än undantagsvis men eftersom trafiken till bloggen kommer från:
1/ Sverige
2/ USA
3/ Tyskland
4/  Norge
så tyckte jag att det fanns skäl nog att underlätta för amrisarna och tyskarna, norrmännen förstår nog mer av min text i original än via google translate.

1 kommentar:

  1. Har också den funktionen, då det efterfrågats av främst amerikaner och nederlänningar. Översättningen blir ju sisådär... men innehållet blir nog tillräckligt begripligt iallafall :)

    ps svarade på ditt inlägg på min blogg ds

    SvaraRadera