Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

torsdag 28 augusti 2014

Jönköpingsuv ihjälkörd

Eftersom jag bott i norra Småland tidigare och jobbat i Jönköping så intresserar jag mig lite extra för nyheter därifrån. Därför kan jag med lite sorg i hjärtat meddela att den berguv som hållit till i centrala Jönköping den senaste tiden kördes på kl 23.40 natten till idag.Vakthavande befäl säger till Jönköpingsnytt:
– Det var en vanlig viltolycka. Skillnaden var att arten var annorlunda den här gången. Det är inte alls vanligt att en berguv blir påkörd,

Pseudokändisen Calle Åberg (Paradise Hotel) åkte i bilen som körde på uven. Ett screenshot från Aftonbladet:
Beguven finns nu i en av frysarna på polishuset, dess nästa destination är Naturhistoriska riksmuseet i Stockholm.

Det finns för övrigt berguv i trakten där jag bor. Jag såg en härom året och det händer att man hör dem sent om kvällen. Ugglor är roliga fåglar som jag verkligen uppskattar. Ser dem rätt ofta eftersom jag är ute mycket på kvällar och nätter.

1 kommentar:

  1. Så tråkigt...

    Men en löjlig bild och text från Aftonbladets sida, tycker jag

    SvaraRadera