Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

måndag 18 augusti 2014

I gryt på fem röda

Jag hann med ett kort släpp med Essa igårkväll igen. Hade spanat in en havreåker hos en av grannarna. Vi gick ut vid niotiden.

Jag strök kopplet av Essa som for iväg som en oljad blixt. Drog mot landsvägen, svängde och började stormskälla. Jag stegade på. Essa mötte upp. Hon har för vana att rapportera till mig när hon skällt en liten stund.

Jag älgade på och fann Essa invid muren. Där fanns två hål som hon försökte ta sig in i. Jag la mig på mage och kikade in. Torra gångar som förgrenade sig under muren, men någon vitsvart ansiktsmask såg jag inte. Så vi lämnade Grimbart i sitt bo och fortsatte ut i havren.

Kunde konstatera att den var rejält nedtrampad på sina håll. Får ta en ny vända där framigenom. Nu fick inte Essa upp något mer. Antagligen var vi ute för tidigt. Efter att ha varit ute lite drygt en halvtimme sattes kopplet åter på plats och vi for hem. Alldeles genomblöta efter det ihållande regnet och den blöta höga havren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar