Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 4 september 2013

Vildsvinsbök och höga torn

Igår såg jag det högsta jakttorn jag någonsin sett i skogsmark. Visst har jag sett lika höga ute på stora platta gärden, men då har de varit höga för att skapa kulfång. Det var inte syftet med detta. Möjligen var det avsett att man skall kunna se över något som var ivägen. Jag vet inte, nu stod det i alla fall i kanten på ett gammalt Gudrun-hygge.

Och vad gjorde jag i skogen? Jo jag inventerade inför en planerad vindkraftetablering. En av ganska få i Halland där det knappt varit några protester. Så den blir ju av, vi är i slutet av processen nu. För övrigt var skogen proppfull med vildsvinsspår, och en hel del älgspår också. Vildsvinsjakt bedrivs där, åtminstone om man skall dömma av de oerhört välordnade och välskötta åtelplatserna jag ramlade på. Bland de mest välskötta jag sett hittills.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar