Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

måndag 2 september 2013

Livet delux och älgjakt

I helgen hade Livet delux, snabba cash 3 premiär på biograferna runtom i landet. Jag har det 1 & 2 på dvd men har inte hunnit med dem ännu, det ligger en trave på kanske en meter med osedda dvd-filmer vid projektorn. Vi ser någon film per kväll men jag köper tydligen lite för många ändå....


Jag har läst de tidigare delarna, inklusive serien gängkrig, de var bra, till och med mycket bra. Bitvis känns de väldigt äkta, men då är ju författaren Jens Lapidus väl förtrogen med miljön. Han är trots allt brottmålsadvokat och har träffat den typ av människor som böckerna handlar om. Nåväl. Nu lyssnar jag faktiskt på just Livet delux i bilen. En bra inläsning tycker jag. När jag ställde bilen i fredags hade jag precis kommit till vad jag tror är lite av en nyckelscen. Älgjakten. Vilket ju är lite roligt med tanke på att älgjakten börjar i norra sverige just idag. Kanske kan jag återkomma med besked om det var en nyckelscen eller ej när jag kommer hem från jobbet i kväll. Men jag kan säga det i alla fall, älgjakten i Livet delux var inget jag kände igen - det var en renodlad överklassgrej ner till minsta pryl (inkl en Blaser R93 mer Swarovski Z6)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar