Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 4 september 2013

Litar du på ditt försäkringsbolag?

Ja, som rubriken lyder. Litar du på det bolag i vilket du försäkrat din hund?
Har de, i skarpa situationer, mött upp dina förväntningar?

Själv är jag för närvarande rätt irriterad på mitt försäkringsbolag då jag via telefon fick ett besked, men när veterinärbesök etc var avklarade så var beskedet ett helt annat. Då var det inte frågan om att de skulle gå in och täcka upp mitt problem ekonomiskt.

Alltså undrar jag hur era försäkringsbolag är NÄR NI BEHÖVT UTNYTTJA DEM.
För den som aldrig behövt utnyttja sin försäkring är alla bolag lika bra/dåliga.

Nåja, jag lär återkomma i frågan. Tills dess vore det kul att ta del av era erfarenheter, positiva som negativa, av olika försäkringsbolag.

1 kommentar:

  1. Jag har folksam,de direktreglerade på 20min när jag var inne och röntga hundens höfter,hon hade inget fel och de betala det de skulle enligt avtal..nöjd..
    Stör mig dock på att en renrasig hund utanför skk anses vara blandras,dvs värdet är max 5000kr vid bortgång..

    SvaraRadera