Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

tisdag 18 juni 2013

Mager valp.....

Essa är en lite valp med stor aptit. Hon äter betydligt mer än Missan och är ändå smal som en pinne. Men så växer hon och är extremt aktiv. Det där med att valpar sover mest hela tiden stämmer i och för sig, men hon är väldigt aktiv när hon är vaken. Tur att semestern börjar snart.

Mager valp, ja det är vad det blir om man översätter det kanadensiska bandet Skinny Puppy till svenska. Skinny är ett band som jag följt genom åren, skulle tro att jag hörde dem första gången i slutet av högstadiet eller början av gymnasiet. Vi snackar mitten av 1980-talet med andra ord.

Jag tycker att Skinny har gjort ett par av de bästa låtarna som någonsin spelats in. Jag får fortfarande gåshud när jag hör Smothered hope eller Assimilate. Gärna på väldigt hög volym i bilen....

Nåja, nu är de aktuella igen. De släppte nyligen sitt 12:e studioalbum. Weapon heter det och det lilla jag hittills hunnit höra så låter det ljudmässigt som en återgång till hur deras ljudbild var designad runt 1990. Det återstår att se om det är ett album för gamla fans eller om det kommer att hitta fram till en ny publik....

5 kommentarer:

  1. Härligt med hundar med god aptit säjer jag :)) Najo var under lång tid väldigt kräsen med maten och som följd av det även mager...men som tur är hittade vi ett högenergi som funkar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Missan är också rätt kräsen. Men färskfoder gillar de båda så när Missans torrfoder är helt slut så blir det nog färskfoder för hela slanten!

      Radera
  2. För övrigt blir jag väl inte tok lyrisk över Weapon precis. De har gjort bättre skivor.

    SvaraRadera