Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

torsdag 20 juni 2013

Läge för JO-anmälan?


Har börjat fundera lite på om jag inte skulle JO-anmäla tillståndsenheten i Västra Götaland.

Varför?

Jo, den 14/12 lämnade jag in en licensansökan på ett vapen. Inget konstigt vapen utan en gammal Hva 640 i kalibern 8x57IS som kostar i princip noll och intet i inköp (inklusive licensavgift tror jag att det landade på 750 kr). Tanken är att bygga om och uppdatera vapnet till ett renodlat eftersöksvapen. Kortad pipa, öppna riktmedel, plastkolv etc. Ja ni förstår konceptet. Men jag har inte fått något besked i ärendet ännu, eller ja, inte mer än att jag fått en standardmässig begäran om komplettering.

Förvaltningslagen anger att ärenden skall handläggas skyndsamt och praxis är att skyndsamt innebär maximalt tre veckor. Så vad säger ni? Läge att anmäla eller ej? Kommer en anmälan att ligga mig i fatet vid bedömning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar