Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 29 maj 2013

Besten i skogen

Besten på bilden stryker omkring i våra skogar. Denna bild är tagen på Jonas åtel men ett djur av liknande storlek, kanske samma, rör sig också på min åtel som ligger halvannan mil från den Jonas underhåller. På min åtel är det aktivitet kanske fyra nätter i veckan. Majsen är inte det minsta intressant för grisarna just nu, det är tjäran som drar. Men inte bara tjära, när jag går i skogarna så hittar jag ofta granar med fläkskador och vildsvinsborst i kådan. Detta hittade jag härom dagen:
Skulle tro att den första skadan är från en skogsmaskin. Detta har fått kåda i dagen vilket lockat dit grisen. Grisen har fläkt lite till med sina betar för att få fram med kåda. Det satt en hel del borst i kådan ifall man nu betvivlar de övriga bevisen som även utgörs av trampskador på marken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar