Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

torsdag 28 mars 2013

Lite whisky kanske?

Jag gillar whisky. Men jag kan inte så mycket, jag vet bara att jag gillar de lite rökigare och kraftigare sorterna. Däremot har jag en kompis som kan mycket om whisky. Han har ägnat sig aktivt åt whiskyprovning i sisådär 12 år. Nicholas, som han heter, har fått frågan om han inte kan tänka sig att gästblogga lite här om den gudabenådade gula drycken. Han har svarat jakande, men har många järn i elden.

Vi får väl se. Med lite tur kommer det ett och annat insatt inlägg om whisky framöver.

2 kommentarer:

  1. Jag har själv insett nödvändigheten av whiskey-drickande. Jag tror det har lite att göra med min planerade livsstil med quilt-jackor, land rovers och ärtfält:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har nog aldrig druckit så mycket whisky som när jag jobbade på Irland. Det har medfört att jag har väldigt svårt för Isländsk whisky nu... Väljer genomgående så rökig som möjligt.... Och varierar med calvados och emellanåt lite grappa. Men ikväll känns det som om lite calvados skulle vara på sin plats... Hustrun tycker sånt smakar apa, men portvin slinker allt ner där.

      Radera