Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

tisdag 19 mars 2013

Farlig fotograf

Igår raljerade jag lite över en händelse i Lund där en ornitolog togs för gevärsförsedd våldsman. I  norska Kristiansund har liknande saker skett, denna gång var det en professionell fotograf som råkade illa ut, för säkerhets skulle vill jag upplysa den norska ordningsmakten om att Canon är ett kameramärke och inte ett vapen:
Nathan Lediard var på fotooppdrag i Kristiansund mandag, og der fikk han en særdeles ubehagelig opplevelse med på kjøpet, skriver lokalavisa Driva.
Dessverre for fotografen var det en lokal innbygger som hadde observert Lediard mens han bar et kamerastativ gjennom sentrum av Kristiansund.
Den samme personen tolket utstyret som et maskingevær, og politiet ble tipset.

Ble dratt ut av bilen

På vei hjem etter endt oppdrag ble Lediard plutselig omringet av politibiler.
- Svartkledde, bevæpnede politimenn med visiret nede hoppet ut av bilene. De ropte at jeg skulle legge hendene på rattet, forteller han til avisa.
Politifolkene dro Lediard ut av bilen, satte på ham håndjern og fikk ham inn i politibilen.
- Jeg sa at «Jeg er fotograf, jeg er på jobb, hva er det som skjer? Det må være en misforståelse her.» Flere politifolk skulle sjekke bilen min, men fant ikke noe maskingevær, sier han.
Les også: Argentinsk «superhelt» i trøbbel

- Paranoide folk

Politiet skjønte raskt at tipset de hadde mottatt var feil, og etter en kort tur ned på politistasjonen ble Lediard løslatt.
Med seg på veien fikk han også en beklagelse, men det er ikke politiet Lediard er irritert på.
- Jeg forstår at politiet ikke kunne ta noen sjanser. Det som irriterer meg er at folk er så paranoide at de tror et kamera er et maskingevær, avslutter han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar