Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

fredag 22 mars 2013

42 - meningen med livet, universum och allting



42

Det är idag det.

Eller snarare 42 år, 6 timmar och 30 minuter. För jag föddes på natten den 22 mars 1971. I Göteborg om man nu skall bli riktigt specifik. Vi bodde ett svårt bösskott från Sahlgrenska så det var givetvis där jag såg dagens ljus. De första åren av mitt liv bodde vi kvar där i en stor lägenhet. Men när hyreshuset lyxrenoverades klarade inte föräldrarna av hyran med en lärar- och en doktorandlön. Så vi flyttade ut i en liten sommarstuga ett stenkast från mormors hus. Sedan dess har jag bara bott i städer när jag läst på universitet. Övrig tid har jag varit mer eller mindre lantis.

42 är också svaret på frågan vad som är meningen med livet, universum och allting. För min del är framför allt familjen men givetvis även jakt och natur oerhört stora delar av svaret. Frihet är också en del av svaret. Vad består ert svar av?

2 kommentarer:

  1. GRATTIS !!
    Jag får återkomma ang. svaret på din fråga. När jag har funnit ett svar....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jag tar gärna del av ditt svar. Det är alltid kul att höra vad andra tycker! Men nog fasen är det svårt att sätta ord på det!

      Radera