Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 12 december 2012

Kolvbytarprojekt del 1

 Nu kommer det en serie inlägg som kommer att handla om ett kolvbytarprojekt jag gett mig i kast med. Objektet som skall få ny kostym ser ni på bilden ovan. Det är en HDF titan II i kalibern 6,5x55. Tillverkad någon gång under 1980 talets första hälft. Svärfar köpte den ny, nu tänkte jag renovera den. Det jag hittills gjort är att plastbädda den gamla kolven och låtit montera en ljuddämpare (RCC T40). Kikarsiktet är ett Schmidt und Bender varmint med förstoringen 4-16x50. Benstöden är ett par Harris ultra light, låga.
 Såhär ser systemet ut när jag plockat ut det ur kolven. Den nya kolven fick jag avisering om i går, så den skall hämtas så snart som möjligt. Här kan ni läsa om vad det blev för en kolv....
När man byter kolv är det väl lika bra att gå all in. Kommer därför att montera en ställbar kolvkam som jag hade liggande. Jag kommer även att montera en ställbar bakkappa. Det kan ju bara inte vara fel! Möjligen får jag modifiera bakkappan så den inte sticker ut så djävligt.

2 kommentarer:

  1. Får man fråga var du lyckats att köpa en lös kolvkams höjning?
    Är den justerbar i sidled också?
    Pris ?

    Mvh Sigvard

    SvaraRadera
    Svar
    1. Torsbo handels. Pratade lite snällt med dem så gick det bar.

      Radera