Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

torsdag 1 november 2012

Skinnflådda tassar....





I söndags, när klockan ställts om, var jag ute strax efter 7. Kölden nöp i kinderna och Missan var taggad till tusen. Tänkte att idag smäller det!

Missan drog genast iväg efter bocken på översta bilden. Vimsade till det och sprang fram och tillbaka skallandes i samma löpa innan jag plockade med henne vidare. Hon visade tydligt att det fanns djur i markerna men något mer ordentligt försök till drev blev det inte. Eller ja. Hon hittade ett smaldjur som jag hade bra skottläge på. Dessvärre var det innan Missan börjat driva, hon höll fortfarande på att starta spårningen..... Jag avstod därför skott, vill skjuta klövvilt men först när Missan fått driva lite först. Hur hade ni gjort?

Efterhand blev Missan rätt spak, till och med ointresserad av helt färska slag. Jag kollade tassarna och vi bröt övningarna. En trampduna på vänster framtass var skinnflådd..... Nu får hon vila en vecka innan vi tar nya tag på lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar