Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

tisdag 30 oktober 2012

Länktips om ljuddämpare

Long Range Design publicerade nyligen en mycket läsvärd blogpost om ljuddämpare och skytte på långt håll. Där lyfts för och nackdelar med ljuddämpare fram.
Bilden föreställer en fin fullpälsad räv som jag fällde härom vintern. Som synes använde jag såväl ljuddämpare som benstöd och högförstorande sikte. Avståndet var om jag minns rätt ca 135 m, ganska långt håll för att vara en jaktlig situation på ett så litet vilt men inte något som klassas som långhåll i Long Range Designs värld. Eftersom det rörde sig om ett skott genom kall dämpare så påverkades jag inte av de negativa faktorer som lyfts fram i blogposten, däremot gynnades jag av allt det positiva en dämpare innebär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar