Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

måndag 8 oktober 2012

Älgjakt dag 1

 Dagens älgpass där jag satt från 07.30-13.45. Eftersom det blåste rätt mycket blev det ganska kallt efter några timmar. I morgon tar vi ett annat område, hoppas jag får lite mer lä då....
 Trijicons radioaktiva riktmedel. Jag gillar det, funkar bra dag som natt, och jag hittar snabbt målet. Sitter på min custombygda hva 1900 i kalibern 30-06, en bra allroundkaliber.
 Två älghundar med var sin förare gick in i området från var sitt håll. Denna hund var rätt förtjust i mig och stannade vid mitt pass alldeles för länge, trots (tack vare?) att jag ignorerade henne.....
 En hel termos caffe latte gick åt! 0,4 dl mjölk med 4 st espresso... Det blir bra tryck!
En kviga fälldes av hundföraren till Clara (på bilden).

Dagen avslutades vid 16 snåret efter korvgrillning och sysslor i slaktboden. Därefter gick jag och Jonas ut med Missan. Som vanligt tog det en stund innan hon vågade sig iväg från mig, men då sökte hon ut på ett hyfsat lovande vis. Vi nöter på och jag tänker ge henne så mycket skogstid jag bara förmår.

4 kommentarer:

  1. Tjena...grattis till kvigan...vi fick inget idag. Du får läsa...:-) samma rubrik vi fick...men oj så länge du satt på samma....
    Imorgon nya tag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan få träsmak för mindre....

      Radera
  2. Härliga bilder från er första dag :) ps Jag svarade ang björn på min blogg, men kan lika gärna göra det här också :) Självklart vill man se björn om man jagar björn, men jag jagar ju fågel o vill helst inte träffa på någon nalle då...:)ds

    SvaraRadera
    Svar
    1. Misstänkte att svaret skulle bli ungefär det...

      Radera