Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

torsdag 17 maj 2012

Jägareförbundets blogg hackad?

EDIT 25/4 2014: Många träffar på denna blogpost de senaste dagarna. Detta beror såklart på Lotta & Leif jagar där Inhwan förekommer. Jag vill påpeka att nedanstående text baseras på ett stort missförstånd från min sida. Jag ber om ursäkt för detta men låter texten stå kvar för att visa att jag inte är ofelbar.

I valborg dök det upp ett mysko blogginlägg på Jägareförbundts blogg. En Ihwan som påstod att han var viltmästare och jobbade för Leif GW Persson. Inlägget försvann efter ett tag tillsammans med presentationen av den påstådda viltmästaren. Idag har det dykt upp nya inlägg som skulle kunna vara av samme skojfriska gynnare:

Den blommstertid nu kommer

Kvällen och nattens vaktande av nysådda åkrar var riktigt härlig. Simon, Säffle och jag hade ”styrelsemöte” vid halv nio. Vi beslutade vem som skulle bevaka vilka åkrar och vad vi skulle skjuta/göra om rätt respektive ”fel” vilt dök upp. Dessutom, hade jag med mej Molok på jobbet för första gången. För er som inte känner Molok: Han är min 4,5v gammla gråhundsvalp. Född efter min tik Viska.
Att ligga ute i en åkerholme en fin vårnatt och vaka efter vildsvin kan vara en helt otroligt bekväm syssla. Det är så mycket dofter och ljud under våren just då hela naturen vaknar upp igen. Ingen stereoanläggning slår väl ljudmattan som bildas av alla fåglar, insekter och andra djur. Och hade folk skippat Gucci, Frank Lorentz och andra mystiska dofter och satsat mer på blommande hägg, körsbär och lönnblommsdoft, ja, då hade iaf jag tyckt att krogen varit en bättre miljö än den är idag! Näktergalen, som är en utav mina absoluta favoriter när det gäller fågelsång, körde en riktigt hård konsert från några syrenbuskar! Oslagbart! Ibland tror man nästan att han ska sprängas så som han tar i. Tack och lov  så höll sej grisarna borta från åkrarna denna  natten. Ochh det är så jag vill ha det. Bättre och roligare att ha dem kvar till höstens större drevjakter!!! Hemma runt 2:30 och försöka få tilll en kuddstuds! Molok somnade gaaaanska så ovaggad kan jag lova! Upp och sätta ut fodertunnor till änderna imorgon samt fodra vildsvinen långt uppe på skogen!
Samt:

Nu är vi igång!

Ja, denna dag kunde ju knappast ha börjat bättre! Perfekt temperatur, lagomt med sol och en stillsam vind. Praktikant-Simon, praktikant-Säffle och jag började med att leka ”Bäst och Mindre bra-leken” i morse. En fantastisk lek där den äldste i sällskapet dikterar reglerna! Som namnet anger så vinnen den som blir bäst, och förloraren blir mindre bra.
Först ut i grenarna var fiske. Jag bestämmde att den som fick första fisken var bäst! När Simon sedan fastnade med draget beslutade jag att den som tappar första draget blir Mr. Mindre bra. Resultatet blev att Simon strippade av sej till bara kallingar och badade ut för att dra upp sitt drag, och lyckades. Själv tröttnade jag på fisket efter 3 kast så tävlingen lämnades oavgjord. Anyway, resten av dagen byggde vi fodertunnor till änderna. jag tror att dom blev fantastiska….men det visar sej. Ikväll blir det skyddsjakt på vildsvin då jordbruksarrendatorn har sått under dagen
Någon skojar kanske med Jägareförbundet. Och denne någon ("Inhwan Svensson") presenterar sig såhär:

Om Inhwan

Hejsan! Jag tänkte börja med en liten kort presentation av mej sj, bara lite kort än så länge. Jag heter Inhwan och är 28 år. Bosatt i den lilla komunen Trosa, där jag är uppväxt och just tillbakaflyttad till! Tror nog att komunen har landets bästa slogan just nu "Trosa, hit men inte längre!". Man måste ju fnissa lite faktiskt. Jag bor här vid havet tsm med min sambo samt våra 2 hundar. Sedan -09 är jag utbildad viltmästare och det är nog det, samt livet i övrigt som denna blogg kommer att handla om.
EDIT 21/5 2012: Inhwans inlägg ingår i en förnyelse av Jägareförbundets blogg så ovanstående spekulationer är helt felaktiga. Ber om ursäkt för detta misstag från min sida.

3 kommentarer:

  1. Inhwan är mkt riktigt viltmästare, jobbar på Elghammar. Träffade han när han var elev på Sturefors. Hans bloggande på jägareförbundet har jag dock dålig koll på!

    Mvh Björn, i andra änden av Fotskäl

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick ett mail från Fredrik Widemo som bekräftade att Inhwans bloggande är en del av utvecklingen av bloggen. intressant, blir kul att följa.

      Björn, om du utifrån bilderna räknat ut var jag bor eller på annat sätt vet om det så sväng gärna förbi någon gång. Eller så kan du lämna mail el tel via en kommentar så hör jag av mig, kommentaren publiceras i så fall inte.

      Radera
    2. Jora det är inhwan. Jag är själv "Praktikant Simon" så det kan jag intyga^^

      Radera