Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

lördag 31 mars 2012

Säljes, sikten och ringar









Delvis för att finansiera ett vapenbyte och delvis för att det är onödigt att grejer ligger oanvända så har jag bestämt mig för att sälja lite sikten och fästen. Frakt avser givetvis frakt inom Sverige. Svara via kommentar med mail/tel så hör jag av mig, kommentaren publiceras givetvis inte:


Först ut är ett Zeiss Conquest 3-9x50 kanske 3 år gammalt. Köpt på PN-jakt. Med motljusskydd. Har suttit först på en 9,3-a och sedan på en 30-06. Funkar suveränt. Tyska fyran är riktmedlet och tuben är 1 tum.. Nypris på PN-jakt idag är 5990 kr. Jag släpper det för 4000 kr ink frakt inom Sverige.SÅLD


Red-Dot rödpunktssikte, 1 tums tub. Nypris 895 kr på Torsbo, där köpte jag för övrigt mitt för typ 3 år sedan. Pris: 400 kr ink frakt inom Sverige. SÅLD!



Zeiss Conquest 3-9x40, nypris 4795 kr på PN-Jakt. 1 tums tub och tyska fyran som riktmedel. Jag har använt det på min gamla Anschütz 22 lr som jag i och för sig skjutit mycket med. Ett flipskydd fram medföljer. Jag släpper det för 3000 kr ink frakt inom Sverige. SÅLD!


Benstöd tilt-shift. Av märket B-square. Lägsta höjd kanske 17-20 cm, högsta kanske 40 cm, vet inte riktigt. Benen är tredelade varav en del är teleskopisk och en är avskruvbar. 250 kr ink frakt inom Sverige. SÅLD!


Ringar av olika slag. Från vänster till höger:

1/ Höga ringar för 30 mm tub, 11 mm laxspår (kombi eller 22-a). Aluminium, no-name. 75 kr ink frakt.

2/ Låga ringar för 1" tub. Weavertyp men märkta HDF. Från 1980-talet i stål. 100 kr ink frakt.SÅLDA

3/ Höga ringar, extension. Weaver original för 1" tub. Nypris 495 kr på Torsbo. Mitt pris 250 kr ink frakt.SÅLDA

4/ Mycket höga ringar i stål för weaver/picatinny montage. Av märket Badger Ordnance, modell nr 8413. För 30 mm tub. Tunga, kraftiga och robusta. På Midway Sverige kostar de 2463kr + deras märkliga frakt och porto. SÅLDA

4 kommentarer:

  1. Badger-ringarna är sålda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Benstödet och rödpunktsiktet är sålda.

      Radera
    2. zeiss 3-9x40 såld och fortsätter sitt jägarliv i Gnosjö!

      Radera
    3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera