Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

söndag 15 januari 2012

Gårdagens jakt

Var ute två vändor igår.

Den första var en fyra timmar lång smygjaktsrunda tillsammans med Jonas. Det gick inget vidare. Det var djäkligt svårt att smyga. Ett par dagars frost gjorde att man hördes fler hundra meter för varje steg men tog.....

Den andra var en lite smygning bort till ett jakttorn. Satt där i skymningen. Fina förutsättningar och väldigt mycket spår i närheten. Och visst dök där upp en råbock efter en havtimme. Men jag avstod från skott. Ett avstånd på 240 meter är för långt för ett skott under dessa förutsättningar och med det gevär jag hade med mig. Inte ens om jag haft med mig 6,5-an så hade jag släppt iväg en kula. Sidovinden var inte nådig..... Men han var grann. Fin vinterpäls som tonade från hasselnötsrött på magen till svart på ryggen.

1 kommentar:

  1. Ja det är inte det lättaste att smyga när det knastrar i marken...:)

    SvaraRadera