Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

tisdag 6 december 2011

Julklappstips: extrem djurkonst!




Konstnären Petra Shara Stoor, bördig från Finland men boendes i Bergsjö gör vackra och skrämmande konstverk av djurdelar. Framför allt kranier. Mycket är till salu, men som jägare skulle jag nog inte köpa något där, men däremot kunna överväga att skicka upp en trofé för att det skall bli konst av den.

Min självklara fråga till er är: Skulle ni kunna tänka er att låta förvandla någon av era troféer till ett liknande konstverk istället för att montera den på en gammal vanlig sköld?

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att den första är fin. Men jag skulle nog inte välja att ha det själv, föredrar nog det traditionella...tror jag...

    SvaraRadera
  2. Konstnärinnan vill enligt egen utsago ge liv åt det döda. Frågan är vilka onda andar/olyckor man får på köpet av ett vägdödat djurs utsmyckade huvud på väggen hemma?

    Tobias Wallin

    SvaraRadera
  3. Love them!!! De dödas inte för att bli konst, de bevaras efter sin död. Konsten hade inte varit så vacker om inte deras skalle funnits med :)

    SvaraRadera